Pintades aparegudes en el mural contra la pressió estètica a Olot.

les-dones-de-veritat
Comunicat de la Dalla sobre les pintades aparegudes en el mural contra la pressió estètica a Olot.

Avui hem despertat amb la impotència contra un altre atac cap a la nostra llibertat, cap a la nostra integritat com a persones que volem viure en igualtat, cap a la nostra manera d’estar en aquesta societat.

Sí, segurament molts direu que no n’hi ha per tant, que només és un mural, una pintada o una gamberrada. Però no. Això va molt més enllà.

És la trista idea que perviu entre nosaltres de superioritat davant la nostra llibertat.

És la ridícula idea de tenir el dret d’opinar sobre els nostres cossos, de decidir què està o no bé; de materialitzar el nostre cos i de convertir-nos en purs objectes que segueixen uns falsos estàndars estètitcs.

És la vergonyosa idea de fer-nos sentir en el punt de mira i de sentir-vos amb l’autoritat i la possibilitat de decidir que les vostres idees són les bones, certes i úniques.
És la patètica voluntat de provocar, d’enganyar i de perpetuar el que volem erradicar.

Però deixeu-nos donar-vos les gràcies. Sí, gràcies per ser el més pur retrat del masclisme; gràcies per fer visible que això no s’ha acabat; gràcies per aconseguir que tots aquells que ens calquen de boges, histèriques i radicals vegin que això que aquest ideal masclista segueix molt viu!

És a dir, gràcies per fer-vos visibles perquè nosaltres ja som conscients dels petits masclismes de les nostres vides quotidianes, però tal pintada permetrà a molta més gent recordar a quina societat retrògrada, missòginia i desigual vivim.

Així que tot i que ens dolgui, ens faci mal i ens avergonyeixi esperem que serviu per obrir els ulls a les persones, per sentir vergonya davant d’aquests comportaments, per “radicalitzar-nos” una mica més, i tallar amb aquests comportaments amb el rebuig social. Perquè no permetrem cap agressió més!

Col.lectiu feminista la Dalla